Nepoštena poslovna praksa

Selnica, 08.11.2016.: U emisiji „Glas potrošača“ Radija 105 danas je gostovala odvjetnica Dijana Kladar, savjetnica u regionalnom Savjetovalištu za zaštitu potrošača u Zagrebu. Tema emisije je bila „Nepoštena poslovna praksa“.

Kao uvod odvjetnica Kladar je pojasnila da je poslovna praksa nepoštena ako je suprotna zahtjevima profesionalne pažnje i ako, u smislu određenog proizvoda, bitno utječe ili je vjerojatno da će bitno utjecati na ekonomsko ponašanje prosječnog potrošača kojemu je takva praksa namijenjena ili do kojega ona dopire, odnosno prosječnog člana određene skupine potrošača na koju je ta praksa usmjerena.

Poslovna praksa je nepoštena i ona koja će vjerojatno bitno utjecati na ekonomsko ponašanje samo jasno odredive skupine potrošača koji su zbog tjelesnih ili duševnih mana, dobi ili lakomislenosti posebno osjetljivi na određenu poslovnu praksu ili određeni proizvod, i to na način koji je trgovac mogao razumno predvidjeti, procjenjivat će se iz perspektive prosječnog člana te skupine potrošača.

Nepoštenom poslovnom praksom posebno se smatra:

– zavaravajuća poslovna praksa i

– agresivna poslovna praksa.

Poslovna praksa smatra se zavaravajućom ako sadrži netočne informacije, zbog čega je neistinita ili ako na neki drugi način, uključujući njezino cjelokupno predstavljanje, pa čak ako je informacija činjenično točna, zavarava ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača u vezi s nekom od okolnosti navedenih u stavku 2. ovoga članka, čime ga navodi ili je vjerojatno da će ga navesti da donese odluku o kupnji koju inače ne bi donio.

Poslovna praksa smatra se zavaravajućom ako u konkretnom slučaju, uzimajući u obzir sva obilježja i okolnosti slučaja, kao i ograničenja konkretnog sredstva komunikacije, ne sadrži važne obavijesti koje su, ovisno o kontekstu, potrebne prosječnom potrošaču kako bi mogao donijeti odluku o kupnji utemeljenu na potpunoj obavijesti i time ga navede ili je vjerojatno da će ga navesti da donese odluku o kupnji koju inače ne bi donio.

Nepoštena poslovna praksa je Zakonom o zaštiti potrošača zabranjena, istaknula je emisiji odvjetnica Kladar.

Emisija je polučila veliki interes potrošača koji su  drugom dijelu emisije postavljali pitanja odvjetnici kako da riješe svoje probleme nepoštene poslovne prakse. Zbog ograničenog vremena nisu se mogli u emisiju uključiti brojni pozivi potrošača, te pozivamo potrošače da pitanja pošalji elektroničkom poštom na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Željko Tomašić – voditelj projekta

  • 20161108_110221
  • 20161108_110228
  • 20161108_110237
  • 20161108_110247
  • 20161108_110251
  • 20161108_110305
  • 20161108_110324
  • 20161108_110335
  • 20161108_111112
  • 20161108_111114
  • 20161108_111117
  • 20161108_111243
  • 20161108_111301

Simple Image Gallery Extended

Kontrola hrane na hrvatskom tržištu